Followers

Monday, May 11, 2009

Kemalasan Melanda

Hehehhe...kalu korang baca aku nyer tajuk n3 pon dah tau kan...betapa dah lamanya aku tk update blog...hahahha...aku nie mmg cam gini la...nk create n3 pon ikut mood...lps blk kg ari tue, dkt 1 minggu lbh jgk la aku duk bertapa...smpikan n3 yg ada pon, pendek semetot aje...husband pon dah tegur..katanyer aku dah tk update blog...malas sgh la...my 2nd bos pon dah tanyer...hahahha...

Rasenyer blm terlambat lg utk aku wish slamat ari ibu utk semua ibu2 di dunia nie walaupon hari ibu dah terlepas 1 ari...hihiih...bg aku, hari2 adalah hari ibu...then tk kisah la ape jua panggilan...ibu...mak...mama....umi...mami...chek...what ever la...semoga kehadiran insan yg bergelar ibu, akan membuatkan dunia menjadi aman damai dan tenteram dgn kasih sayang dr insan bergelar ibu...




Aku pon nk ucap slamat ari ibu utk mok aku kat trg...dan juga mak mertua di penang...walaupon aku tau, diaorg nie tk pernah baca n3 aku kat blog..hehehe...tk per..yg penting ingatan aku kat depe nie kan...pape pon, i luv both of u...mmuuuaaahhh...


Emmm....aku nk masukkan semua benda dalam n3 kali nie...mksd aku aktiviti yg telah berlangsung sebelum nie la...lumsum semua....hehehhehe


25/04/2009 (Sabtu)
----------------------------
Pagi2 lg kitaorg dah kuar ke Ipoh utk menghadiri kenduri kawin baby iaitu adik kpd Pn. Norhazalila...kih2..hang jgn mare kat aku nooo la....smpi2 tue, mmg awl sgh la...dkt2 kul 11am...masa tue majlis akad nikah blm langsung lg....

Sebelum bakal pengantin ppuan g masjid utk majlis akad nikah, sempat la irfan rasmi dulu b'gambo ngam bakal pengantin..hehhehe





25 - 26/04/2009
---------------------
Kalau ikutkan, kitaorg mmg nk g konvoi ke kenduri kawin baby tue..tp disbbkan kami nk ke Raub pd ptg tue jgk, tue yg nk kena blk cpt...kul 1 pm, kami dah gerak blk smula ke tnjg malim...smpi2 je umah, terus load brg msk dlm keta...exceli, aku nk buat carboot sales dkt raub...dkt umah akak ipar ku..hehehheh....

Dkt2 nk maghrib, kami smpi raub...keesokannyer...lps mkn roti canai kat umah, kami semua b'gegas trn dkt bwh kuarters utk jualan bonet kereta...hehehe...

Byk jgk la barang aku bwk...hehehe..penuh la 1 bonet keta....aku main bubuh2 gt je..nama pon carboot sales kan...


Air mata pon ada lg....mcm2 benda la dia nk time kite duk wat keje tue...

Nie terpengaruh ngam tv la...ape lg kalau bkn krn cite ultraman...irfan pon dah mcm haikal..kemaruk ngam ultraman...hehehhe...la nie skit2 nk tgk otomen...uhuhuhuh...kalau g kedai, pantang tgk menan otomen terutamanyer...kopak ibu...

Hehehhe..yg nie sepupu irfan...yg mcm ppuan skit nie, kami panggil yeen...tp jgn tk tau..kecik2 pon yeen dah pandai defend diri sendiri...kalau abg2 kaco dia, dia balas blk...haru2...

Pape pon, buat kak yu n family...tqvm giving me the support...walaupon yg dtg cuma 2-3 org...for me, just ok...at least utk akan dtg, kite leh plan btl2...insya-allah, dlm perancangan nk buat demo msk piza lak dkt raub....bila nyer tue, dihrp warga raub n kawasan sewaktu dgnnyer dpt bersabo k....hheheheh...


02 - 06/04/2009
---------------------
Memandangkan dah lama kami tk blk ganu, jdknyer mok n adik ku yg bongsu dtg melawat kami...diaorg dtg naik bas....duk kat tnjg malim dlm 5ari jgk la....ari 1st smpi, bg depe nie rehat dulu..ari ke2 tue iaitu jumaat, kami bwk mok n pok sudin g jln2....ye la...masa dtg aku bersalin ari tue, duk umah je...kesian jgk...

Tmpt 1st yg kami bwk mok n pok sudin...tk lain dan tk bukan..IKEA...hehehe...rasenyer sebut IKEA semua dah tau kan...sape2 yg g, mesti tk tahan godaan bila tgk brg2 dlm tue...mok yg 1st time dtg, mmg tk senang duduk...dia kata tgk brg tupperware dah geram..tp tgk brg dkt IKEA, lg geramm...mok, dok dpt kak nk nolong...kah2...

Masa nie dkt bhgn bwh...doh la bhgn bwh byk brg kaca...masa nie pok sudin ada nmpk ada bdk2 bwk troli mini...jdknyer pok sudin nk gak troli tue...kalau dah pok sudin dpt, si mamat irfan kena ada jgk...sdh nyer, punya jenuh aku nk kejo irfan nie bwk troli...risau siot...buatnyer terlanggar brg2 kaca kat situ, haru aku nk ganti....


Lps dah byr dkt kaunter, bhenti rehat jap dkt ruang rehat IKEA...kite minum dulu

Nie la pok sudin...gelaran irfan dkt pok su dia...dia nie adik aku yg paling bongsu....

Hbs dkt IKEA, hubby bwk lak mok g Nilai3....angkat tgn sape yg tk smpi lg sana...rasenyer korang mesti dah smpi kan...hehehhe....smpi2 tue, hubby parking btl2 dpn kedai menan...jdknyer, si irfan n pok sudin doh tk keharuan...irfan mcm biasa la..kalau dia teruja tgk sesuatu, bunyi la...hhuuuuyooooo

Masa nie, irfan dah tk leh tahan tgk longgokan menan...dah bwk ke lain pon, dia tetap g dkt menan...last2, baba bg jgk dia menan...pk punya pk, dia pilih lori..pok sudin lok jam ben10...

Hahhaha..mak tok dah pening irfan ooooo...byk sgt kain...dok tau nk pilih hok mana se...aku tlg belek2 je la...tk beli pon...tp mak tok sempat jgk la rembat beberapa psg kain...


Gara2 duk tgg mak tok pilih kain, sempat la irfan bukak plastik lori dia....siap main dlm kedai lg..uhuhuhu...

Hari ke2 just bwk mok g stokis tupperware dkt shah alam ngam umoh kak yoh, sepupu aku dkt gombak...

Hari ke3 lak g Cameron Highlands...saje la bg mok sronok shoping sayur dinung...sowi la...tk de gambo hehehhe...

Nie la mok aku...dia sokmo kembang bila org kata aku nie adik dia...huuhuhu..nk buat cam na kan...masa nie tgh tgg nk g anto naik bas....time nk blk, bkn main suka lg nooo...mai 2 beg, blk 3 beg....

No comments:

Related Posts with Thumbnails