Followers

Friday, August 7, 2009

Chicken Pox

Spatutnyer ari nie aku masuk keje blk setelah 1 minggu dpt cuti free dek kerana H1N1....tp disbbkan irfan dpt chicken pox, aku ambk el ari nie...esok pong aku ambk gak el....

Exceli irfan dah start kuar merah2 ari selasa lg...masa tue ada kat penang lg...aku ingatkan kena gigit semut...psl kalau blk kg, semut2 + nyamuk mmg suka beno gigit irfan....darah muda gamoknyer....

Kirenyer pg selasa tue gak kami blk tanjong malim...Mlm nyer lak, aku tgk pelik dah kat muka irfan...bintik2 merah makin byk....aku masih lg assume kena semut tue....tok sue pon tegur psl dah mula byk kat muka....badan irfan pon panas gak skit....

Nie gambo yg diambil pd ari 1st kena...masa nie ambk mlm....dia pon sibuk nk pegang camera sama...

Bintik2 merah dah mula timbul...


Aku conpuse muka berlakon ke ape...

Pg rabu tue, aku tgk makin byk kat muka....dkt bdn br ada skit2...baba lak tk de kat umah g bangi...bwk sepupu dia g interview...aku terus call psl risau..mula2 aku suspek kena campak psl kecik2 br...then bila baba blk, abg not ckp mmg btl la campak...jdknyer abg not suh crk daun bambu buat mandi...bg kuar semua merah2 tue....

Mlm tue badan dia makin panas..aku risau dah...pg td bwk irfan g klinik....doktor ckp irfan kena chicken pox...siap doktor pesan jgn anto ke taska...aku siap ckp mmg sy ambk cuti....dkt taska irfan pon ada bdk yg kena...siap pengasuh kena skali...emmmm...la nie mmg musim penyakit....ssh nk elak...

Pg td g pejabat pos....sbb kak nor blkg umah ckp daun bambu ada kat kawasan pej pos...smpi2 sana, hubby g mtk permission nk ambk daun ngam staf pej pos....ssh sgh nk dpt daun tue....gamaknyer org dah tk prefer cara tradisional kot...bg aku, kena ambk kire gak petua2 org2 tua nie....

Daun bambu tue aku rebus dan tgg sehingga warna kuar...masa mandi tue, irfan melalak2 nagis...tk tau la pedih ke...sejuk ke...tp tiap kali mandi mmg suka nagis...tp td nagis lg emosional la....

Lps bg ubat, dlm kul 2++ irfan tido...tgh2 tido tue aku tgk merah2 lg byk kuar...sian lak anak ibu kan....

Bila baba blk keje, baba ada ambk gambo dia...masa nie lg byk...tp tue la...irfan nie mmg jenis aktif...demam pon leh main lg...kecuali kalau dia tk larat sgt, br nmpk dia flat giler...cth masa dia kena cirit birit ari tue la...cam kain buruk dah...



Pape pon, mudah2an irfan cpt sembuh yer...sian lak ibu tgk bdn penuh ngam merah2...dah kurang skit ensem..muahahha...korang pon doa2 kan la anak kami cpt sembuh k...meacih...

No comments:

Related Posts with Thumbnails