Followers

Monday, July 20, 2009

Jom makang

Exceli blog aku nie dah lama bersawang...betapa lamanyer aku tk update kan...ramai dah yg bertanya..nape sepi je..muahaha...aku tau...mesti korang windu kang dgn n3 aku....bahan ada tp wabak malas sentiasa melanda umah aku nie...mujur dok tsunami je lg.....kah2...

Wokey la...aku nk tempek lauk pauk yg aku msk 2-3 minggu lps....walaupon lauk tue dah lama msk dlm isi perut, tp aku letak jgk la dlm n3...saje nk bg nampak byk n3 skit...muahahha...

Exceli aku dah tk ingat bila aku msk lauk-lauk nie..yg pasti b4 aku mc 1 minggu ari tue...yg dlm mangkuk belah atas tue, sup ikan merah...hubby mmg suka sup2...sama gok ngam irfan....belah kanan ayam msk lemon...saje aku try msk...tp ada la bhn2 yg kurang n tlbh...1st time try kang...nt kita cuba lg n masak ikut tekak...muahahah....belah kiri tue...ada ke yg tk kenal...kalu tk kenal, meh aku bisik dkt telinga...

Yg nie lak...gambo atas belah kanan tue...ikan bawal kukus msk sambal ala2 cina...tp hubby kata sambal dia tue tk rase ala2 cina pong...kah2....aku tk pernah mkn..jd aku tk tau mcm mana rupe n rasenyer...aku main hentam aje msk...tp pape pon, kalau msk ngam cara kukus nie..mmg sodap la..isi ikan tue jd lembut je..perah lak ngam lemon...perrgghhh..leh meleleh air liur...

Lately aku mmg suka msk lauk taruk air perahan lemon....rase masam2 skit...jdk berhantu tue sejak tgk rancangan jamie oliver dkt asian food channel...dia msk sempoi je..main campak2 tp sodap je manjang....lg 1 sejak suka mkn dkt kedai dapur siam....kami 1 family mmg suka mkn kat situ...

Gambo atas belah kiri lak..namanyer ketam msk dgn telur masin....aku terliur tgk masa moklong masak ari tue..langsung aku try....aku msk 3 ekor ketam je...hubby tk suka sgt taruk telur masin....aku laju je makang...resepi leh tgk dkt n3 moklong nie....

Yg dlm mangkuk bghn bawah nie sup campur....telur ada..ayam ada....fish ball n fish cake pon aku letak.,..sayur lak lupa....aku nie kalu msk pape, mesti ada benda tertinggal...nasib la labu..mkn aje la ape yg ada...hahahha....

No comments:

Related Posts with Thumbnails