Followers

Monday, December 13, 2010

Baby Kailan Berlada

Uhuhuhu...sebenonyer byk gambo yg disnap...tp nk dimskkan dlm n3 pon dah basi...kalau mkn cnfrm sakit perut...ada yg bertanya awat dah lama menyepi...rupe2nyer ada jgk yg singgah blog aku + masih prihatin tentang umah aku...tp aku tk bo pasan lbh lak...muahaha...

Rindu nk tepek n3 psl mkn2....menu utk mkn tengahari semlm...baby kailan berlada, pajeri nenas, ayam grg+sup lobak putih (ulangan lauk ari sabtu nye)....lately suka mkn sayur yg size kecik2...sedap je wase...skali ngap je msk mulut....

Lanie kena lbhkan sayur dlm setiap masakan aku...uuhuhuhhu...ada kisah psl my hubby...nt la cite dlm next n3 k...

Baby Kailan Berlada
By : koalajepong.blogspot.com

Bahan2 :
2 biji bawang putih*
2 biji bawang merah*
1 biji cili merah*
5 biji cili api*
1 keping kecil belacan*
Sedikit minyak
Sedikit ajinamoto
1/2 sudu kecil air cuka
10 pokok Baby kailan
(* Semua bahan ditumbuk)

Cara2 masak:
1. Panaskan sedikit minyak. Apabila minyak panas, masukkan bahan tumbuk dan tumis sehingga garing.
2. Masukkan baby kailan, air cuka dan ajinamoto.
3. Gaul rata dan masak sekejap sahaja.

Psssttt...aku tk taruk garam dah psl dah ada belacan...tp tk bape nk syok sbb pakai belacan beli kat pasar...selama nie aku guna belacan pak mertuaku...uhuuhuh..ngak meletup + tk sama dgn belacan bapak mertuaku...ooooo belacan...di mana ko...exceli udang geragau yg ngak ada....sop2...sodih den...

No comments:

Related Posts with Thumbnails