Followers

Monday, April 18, 2011

Perihal Irfan

Taraaa...irfan di sini..dah lama dia tk sebut ayat tue...ada srg mokcik tue...mesti suker bila dgr si irfan sebut ayat tue..muahahha...nie la anak teruna sulong aku...muhammad irfan...dah pon 4thn...sape2 nk resume, nt aku kasik k..hahahha

Thn nie dah start sekolah kat tadika dot2...asalnyer tk nk antar lg...sbb rasa cam terlalu awl dia nk g skolah...tp nyer dah ramai kwn2 dr taska dah msk tadika...so lain lak jdk citernyer...ari 1st kwn2 msk tadika, dia dah nagis...so nk tk nk, terpaksa la jgk aku antar...uhuhuhu...taska lama ngam tadika skarang owner yg sama je la...

Tp tue la..aku perasan sejak ada adik nie...dia cam memberontak la...maybe sbb dia rasa kami dah byk bg tumpuan dkt iyad...mesti dia terasa jgk tue..lgpon...skit2 kena marah...hehehhe...aku la tue...mmg cpt je nk jdk singa lapar...especially time buat homework...
Masa nie g muzium menan kat Tanjong Bunga, Penang...g hjg bln 3 time blk kg hubby...irfan mmg sakan la berposing kat menan2 yg ader...kalau rajin nt, aku wat n3 psl muzium menan nie
Gambo nie kat atas feri..on the way blk ke tanah besar, kami naik feri...time nie ujan...
Sonok sgt nk potong kek..1st trial aku mendeco kek..hahha..siap g kelas deco..meroyan btl
Masa beli kek besday dia ari tue...dia nk jgk topeng batman....bergedik sakan la
Time nie teman baba jogging kat tasik proton city...baba g jogging...irfan lak main kat taman besar...tue irfan yg kasik nama...hehehhe...
Time nie bergedik kat umah
Bercita2 nk jdk penyiasat cam conan...siap pinjam spek mata baba...spek nie jgk la dia seludup bwk g skolah...
Celebrate besday yg ke 4thn kat skolah...punyer excited nk sambut ngam kwn2...tercapai jgk hajat irfan thn nie...

Ngam Cikgu Nita kat sekolah...
1st homework yg irfan kena buat...mmg bercinta la nk siap homework..kalau time rajin, tk yah suruh pon dia buat...ikut mood..tp tue la..bdk 4thn..nk paksa sgt pon tk leh jgk..kena pujuk2 dulu...tp ibu dia tetap singa...hahhaha...smpi2 umah, mmg kena suruh wat terus homework..nt kang dah layan games...dah tgk tv, tk de hati lak nk wat homework...

Lately si iyad dah pandai nk wat skali homework abg...dulu2 dia just ambk brg abg..lanie ngam adik skali nk tlg siapkan homework...adeh2..tkg sibok yg tk de gaji...
Masa nie g kenduri sepupu baba...sempat lg berposing b4 kena meniti parit...
Bergedit lg kat atas pelamin ngam bj ben10...ape pendapat korang kalau anak2 kita ada karton faborite dia sendiri? normal ke tk? menyampah sebenarnyer ngam statement yg cikgu bg kat skolah...cam tk leh nk trima...
Berpeluk ngam abg yin...kek besday abg yin dah jdk kek besday irfan...adeh2...dia yg gedit lbh...
Time nie kat spital besar kuala trg...tgh tgg toki g jupe doktor pakar...sempat lagik posing ngam pistol pok sudin...
Jom kiter pakat posing...
Tgh lalok nk tido la ibu...suker bonar ambk gambo abg...lanie dah tk bg minum dlm botol susu...tgh usaha nk bg dia minum dlm gelas je...
Budak mana ntah nie...lapo sgt smpi tk sempat mkn kat dlm keta...dlm troli pon jd la..muahaha
Jom kita lumba naik rusa...sape cpt dia dpt hadiah pistol....Nie gambo last year...masa hari sukan taska+tadika tmpt irfan skolah...

Ada 1 tragedi berlaku pd 2 mlm sudah...kul 4pagi...tetiba aku dgr ada air memancut...ingatkan hujan..rupe2nyer irfan tgh kencing sambil pegang anu dia...siap duduk kat sofa tue...aku ngam tanpa sedar..menjerit la dkt irfan...aku tk tau la umah sebelah dgr ke tk ngam suara aku...adeh2...mujur la tk kena muka aku nie..tk psl2 jerawat tk nk tumbuh seumur hidup...dah siap lap lantai then tukar bj lain...aku suh dia tido blk...esok nyer dia bgn...aku tanya la sedo ke tk time kencing subuh2 td...dia kata tk sedo..sah la dia ngigau...uhuhuhuuh...mana la aku nie tk cpt tua..asyik nk marah je kan...anak baru 2....adeh2

No comments:

Related Posts with Thumbnails