Followers

Wednesday, June 3, 2009

Muffin Pisang

Hehehhehe...ari ahad baru nie, aku ada buat muffin pisang...asalnyer nk buat kek pisang...tp tiba2 rase nk try buh dlm cup yg br beli..lgpon kebetulan anak buah nk dtg...so kasik gempaq skit....saje nk menggatal sama buat muffin...

Exceli family akak ipar singgah umah kami on the way nk blk penang..jdknyer aku tapaukan jgk utk MIL and FIL aku...hehehhe

Resepi nie aku refer dgn mak aku...bhn2 dia mdh aje...

Bahan-bahan :

4 cawan pisang yg telah dilenyek
4 cawan tepung gandum
2 sudu besar soda bikarbonat
5 biji telur
2 cawan gula - aku kurangkan skit
1 cawan minyak masak
sedikit esen pisang

Cara-cara :

Gaul rata pisang dgn gula sehingga gula hancur. Masukkan telur sebiji demi sebiji. Kemudian taruk sedikit esen pisang utk bagi wangi lg...Tepung gandum diayak bersama soda bikarbonat...

Masukkan bahan yg diayak sedikit demi sedikit...Kacau hingga sebati...Last skali masukkan minyak masak. Sudukan adunan ke dalam cups...

Bakar muffin dgn suhu 180'c lbh kurang 1 jam...depend pd size cups korang la yer..kalau kecik, cpt la msk...yg nie tebal skit...

Mintak maaf la yer jiran2 sekalian..tk sempat nk kasik kat korang...psl dpt pon tk byk..nt lain kali la yer...heheheh

2 comments:

Anonymous said...

hi..xkan xbagi pada jiran2 sebelah??kt amy tue??hahahaha....

KOALAJEPONG said...

hhahhha..tk ckp nk kasik..psl skit je..bg amy meleleh air liur je la dulu...kah2

Related Posts with Thumbnails