Followers

Saturday, March 13, 2010

Set Bersalin

Skarang nie usia kandungan aku dah nk msk 30 minggu...meaning tinggal lbh kurang 2 bln lg aku nk meletup...uhuhuh...kejap je kan masa berlalu..sedo2 dah dkt nk bersalin....rase cam berdebo n takut pon ada...cam tk pernah banak lak aku...uhuhuuh...

Barang bb aku tk crk ape pon lg...cuma nk tmbh pape yg patut je skit..psl brg2 irfan dulu ada lg aku simpan..tue pon aku tk punggah lg....arrgghh..malas btl la..ingat jap2 lg nk mula kan misi....kurang2 leh plan brg ape lg yg perlu ditmbh....

Aku bukan ape...nt lambat2 beli, tk larat lak nk berjalan...dlm minggu nie pon, aku rase lenguh bdn belah kiri je...uhuhuhuh....mlm2 lak rase sedikit pening..maybe cuaca sama yg panas....org tua2 kata elok beli start kandungan msk 7 bln...psl tkt bb tk jd...eemmm..bg aku, kite berdoa la kan mtk bb sihat sentiasa....masa irfan dulu pon, dlm 4bln mcm tue aku dah start beli brg skit2...nk beli sleput mcm tue, tk mampu wasenyer..dah la brg bb mahal siot....jdk nyer aku berbelanja ikut kemampuan je la...

Brg bb aku tk risau sgt...brg mak bb nie yg tk settle lg...lanie aku tgh pening nk beli set bersalin yg mana...dulu masa irfan aku guna afiat je...budget murah je masa tue...dlm rm80++ je...masa tue main bedal je...yo la..ilmu pon cetek lg...

Lanie aku rase nk crk yg ok skit...aku hrp sgt kali nie aku dpt menyusukan bb lama..masa irfan ari tue, sempat bg dlm 1minggu je...uuhuhuh...cedih btl la...tk dpt lalui pengalaman menyusu cam ibu2 yg lain..bila perah pon, dlm 1ml je dpt...dah la anak laki..jd nk susu byk...tue yg bg susu formula je la...terpaksa...sop2...dah mcm2 petua tradisional aku cuba masa tue...maybe tk de rezeki...

So kali nie, aku hrp la sgt2 dpt menyusukan bb...stakat yg aku servey kat tenet, aku ada la berkenan 2 jenis set bersalin nie....tp nyer rege dia leh tahan la sgt2..semuanyer rm300++...waaaa..tgh duk berpk2 lg nie....

Yg nie set nona roguy...dlm nie ada 6 brg...aku yg paling berkenan tang pyhtonatal & minyak herbanika....mcm phytonatal nie, dia leh melawaskan pembuangan dan melancarkan pengeluaran susu....tue yg aku suka sgt...tp gt la...bab kata mok long...semuanyer bkn sbb jamu semata...tp masa ngandung lg kena jaga pemakanan...i agree la..tp aku nk cuba la ikhtiar kan...
kalau nk dpt info lbh lanjut, leh klik sini k...

Yg ni lak set bersalin jamu mak dara...harga lbh skit dr nona roguy...tp still rm300++...dlm nie ada 8 brg....aku cam suka jgk yg nie...waaaa...ada bengkung skali...tp nk kena tau dulu size bengkung dia..kang nt beli2 tk muat lak..maklum la psl bdn aku nie slim bebeno...hahahahha....cam biasa, klik sini utk detail product....

Aku kalu leh nk crk set bersalin yg memudahkan aku...psl nyer nt aku akan berpantang di umah mak mertua kat penang...jdk nyer aku kena crk jamu yg senang aku nk handle....mcm amway, dia nyer sapuan pd perut dlm bentuk serbuk...jdk aku rase cam leceh skit..kalau dua2 produk nie, dlm bentuk krim..jdk aku rase cam mudah la utk aku...tp mcm tue la..hrp2nyer kali nie aku rajin utk berbengkung + bertungku...psl masa irfan ari tue aku byk mengelat..muahahaha....

3 comments:

Mek Comel said...

ooooo..byk ngelat dok pakai bekung yer..patut la _____ hihihihi segan lak nak ckp.

KOALAJEPONG said...

dak pe2..tgk turn mu guane..muahahah

KOALAJEPONG said...

hoh la..standard arr tue..dok kang koho kecik kot..muahahha..sian etet ke bb tue..cr2 la bj pregnant lok

Related Posts with Thumbnails