Followers

Saturday, March 13, 2010

Tahun Pegun

Ari nie rajin lak aku nk update blog...muahahah..so layan je la n3 dr aku k...kalau tk, mesti tgg bersawang dulu then kena sound ngam hubby br aku tergedek2 nk update....

Eemmm..thn nie aku isytiharkan sebagai thn pegun...mesti korang nk tau kan naper...memandangkan thn nie kami bakal menyambut kehadiran 'org br' dlm family kami, jd nyer byk planning yg kena hold dulu...especially planning nk g bercuti atau yg seumpama dgn nyer...terpaksa la..uhuhuuh...

Nama pon nk trima 'org br'...jdknyer mmg kena buat budget siap2 la...sbb tue sebarang planning nk buat pape, kena la freeze kan dulu....itu mmg stail aku....aku tk nk nt hjg bln je budget burst...biar la tk ke mana pon...duk umah pon ok jgk..leh rilex2 skit...

Aku jenis sedo diri lg..biar la aku berbelanja takat mampu je....nk berbelanja over limit sgt pon, aku wase aku tk mampu nk kejo...setgh org nyer moto...biar papa asal bergaya...aku tk kisah lg kalau takat tk bertukar baju baru tiap2 bln...janji perbelanjaan yg penting, aku dpt manage....

Just nk share...cam aku...1st week dpt gaji, aku akan make sure aku akan byr hutang2 cam bil utiliti...yuran sek irfan...brg keperluan irfan cam susu + pampers...n perbelanjaan yg lain...pendek kata...aku mmg ralat bab2 hutang nie...especially kalau aku ada join kutu pape...kalau terlepas byr, nt amaun tue tertunggak then bln dpn lg berganda...uhuhuhuuh..yg nie paling aku ssh hati nt...setiap kali b4 gaji, mmg aku akan buat planning budget...kalau agak2 ngam2 je, mmg aku tk de la nk plan ke mana2...better nk slamat, duk umah je la....

Aku harap thn nie dan jgk thn akan2 dtg, rezeki kami sekeluarga murah....mudah2an Allah permudahkan semuanyer dan setiap rezeki yg dpt diberkati oleh-NYA...amin....

2 comments:

Mek Comel said...

Amin...moga2 dimurahkan rezeki dgn mainya 'org baru'....

Duk umah lepaking lagi best orkkk

KOALAJEPONG said...

insya-allah..amin

Related Posts with Thumbnails