Followers

Sunday, December 14, 2008

di pagi raye haji

Sop2....pagi2 raye nie, aku masak nasi minyak...jdk bidan terjun lak...hehehhe..psl nyer ingat kan pg raye nk masak nasi dagang..pas tue adik ipar aku ckp, dia nk mtk aku masak nasi dagang ari keje...psl dia nk bwk p kilang...ada kwn2 dia teringin nk makan...so kena la tkr plan...

Yg haru nyer tue, pg2 raye selalu la air tk dok...slow bangat airnyer...psl kawasan umah mak mertua byk umah...umah dia ala2 kawasan felda...bila time ramai blk, air mesti slow....nt dlm tgh ari baru air ada balik...huuhuh...mmg seksa time nk masak...nk buat mcm mana, kena byk sabo je la......


Paling menyampah tue, nasi aku lembik...huhuuhhu....tension sgh rase....tp bapak mertua mkn jgk la...cuma dia bg ayat, kalau seroi skit lg, lg sodap....sop2.....lain kali, kena test balik...lupa lak nk ckp, lauk utk nasi minyak nie..aku buat acar timun + nenas yg biasa2 tue dgn ayam masak merah...mak mertua lak masak kari daging...


B4 aktiviti makang, kami pakat posing dulu...mcm mana skali pon, aku suh gak abg aku tgg aku utk ambk gambo..psl raye pose baru nie, tk sempat jgk nk berposing2 nyer...uhuhuuh...

Sementara nk tgg aku siap masak, mmg aku dah siapkan irfan awl2....dia dah siap la dgn bj melayu + sampin....masa tue irfan boring psl tgg aku lame sgt..siap leh main stand camera....hehhe..nasib la irfan...

Buat muka sedih lak..mesti baru kena marah dgn baba..biasa la, tgh buas...ada je keje yg pelik2 dia nk buat....

Yg baju peach nie anak buah abg aku yg paling bongsu....nama dia zulkhairi danish..kami panggil yin je...dia nie manja skit..selalu je kena buli ngam irfan...hahhah..kalu ikutkan, dia lg tua 1thn dr irfan...yg aku nk puji sgt, dia selalu je la beralah dgn irfan...psl irfan nie tamak haloba skit perangai dia...semua benda nk pulun dkt dia srg...adeh2...alahai irfan....

Nie la ayah + mak mertua ku...hehehhe..masa nie tgh panggil irfan masuk skali dlm gambo...tp bdk kecik tue jual mahal
Akhirnya dpt jgk bergambo 1 family...Actually adik beradik abg aku nie ada 3org semuanyer...2 ppuan + 1org lelaki...abg aku nie lelaki tunggal la dlm family dia...diapit ngam kakak + adik ppuan....aku lak kebetulan la aku nie satu2nyer bunga dlm family aku....aku anak sulong drpd 7 adik beradik...yg bwh aku semuanyer jantan...mmg letih kalau ramai lelaki...uhuhuh...


Akak abg aku keje nurse...anak diaorg ada 3org jgk...tp semuanyer kumbang...hehehe..yg sulong nk msk darjah 2 thn dpn...namanyer zul aiman danish....mmg sgt manja...langsung tk nk beralah ngam adik2..dlm gambo nie, dia pakai kupiah, duk dpn skali....mmg manja gam mak tok dia......


yg no 2 lak...duk sebelah aiman tue...nama dia zul haikal danish...thn dpn nk msk darjah 1...dia nie brutal skit...suka buat hal sendiri...then manja dgn tokwan dia...yg no 3, yin la...aku dah cite psl dia kat atas...


Adik abg aku yg bongsu nie..kami panggil chu ja...mmg suka ngusik anak2 buah dia...mmg sporting...dia nie la yg keje kat kilang premier...mmg kami suka beno la order tisu byk2 dkt dia...hahaha..tokei tisu la katakan...

Irfan lak ? hehehe..dia nie tk de la nmpk sgt manja dgn tokwan or mak tok dia..dia biasa2 je...suka bertempek dkt aku jgk....tp gt la..kalau balik je 4 org cucu nie, mmg gamat la umah....mcm2 ragam ada...mujur la tokwan still ok melayan keletah cucu2 nyer...

nie la family akak kpd abg aku....

my lovely family...lamanyer baru dpt bergambo together2...heheheh

yg nie my hero..la nie makin buas + manja..pdhal tk ajar manja pon...selalu je kena lepuk ngam aku...

No comments:

Related Posts with Thumbnails