Followers

Sunday, December 14, 2008

jalan2 makang angin

Hehhe...biasanyer raye haji tk beraye mana...ari raye 1st je g jln2 umah sedare...masa hari raye ke2 tue, kami sekeluarga + family akak ipar + chu ja, jalan2 g belah pulau....saje isi masa yg ada kan...lgpon dah lama tk g jln2 nie...

Kami bertolak dr umah dlm 10++am...on the way pergi, naik jambatan..masa tue jln smooth je..tk de jam...smpi2 dkt pulau, kul 11.30am kot...pas tue, aku teringin beno nk g chow rasta..btl ke idak la ejaan yer...kat sini mcm2 ada..selalunyer yg famous jeruk la...aku tk pernah lg smpi ke sini..nama je kawin ngam org penang...selalu je ada benda yg menghalang nk smpi...hehhehe...

Punya la berpusing2 nk crk chow rasta nie.....psl nyer diaorg pon dah lame tk dtg sini..mmg round bandar je la ari tue..ada jgk la laki aku tanyer org...last2 jupe jgk...mmg dkt la ngam balai polis...yg conpuse tue sbb balai polis tue dah berubah wajah...dah bubuh cat baru, nafas baru...

chow rasta nie mcm pasar la..ada jgk org jual brg basah...masa smpi2 tue, mmg giler jgk tgk ceruk..mcm2 jenis ceruk ada...dah la murah...mmg rambang mata la...tp aku masih lg leh cool down..beli takat nk mkn je...tk bo la tamak haloba sgt kan..lgpon aku bkn nyer jenis suka bebeno mkn jeruk....nt mkn byk2 sgt, batuk lak...
Kak ayu, akak ipar i, byk jgk la dia borong..psl ada ramai kwn dia kirim...hehhe...aku beli skit2 je la..hehhe...dah hbs shoping jeruk, kami jln2 telan angin...mula2 abg aku ckp nk bwk g bukit bendera...tp memandangkan jalan yg nk menghala ke sana tue jam, jdk nyer t'paksa bertukar angin ke batu feringgi...saje la lalu tepi pantai...tp tk g pantai pon....

Last2 kami lepak je kat kedai makan..dkt jgk la ngam pantai...leh la rase angin pantai tue...sambil tue kami mkn2 + minum abc...

Tengah tgg makan smpi....sambil tue mcm2 la diaorg nie duk buat...adeh2

Irfan dengan haikal, masing2 duk merenung tentang masa depan masing2..nk jd ape yer bila besar nt? jd la insan yg berguna yer...insan yg beriman....dpt keje yg diredhai oleh Allah...amin...

Lps dah hbs makan, we all decide nk balik ke darat naik feri lak..yahoooo....gt la org darat yg tk pernah naik feri yg leh taruk keta skali....hahaha...so kena la beratur masa nk naik feri tue..mujur la tk jam...skejap je la que tue...kalau feri yg biasa tue, pernah la aku naik masa g langkawi 6thn yg lps

Muka blurr psl masa keta masuk feri, irfan tido lg...jdknyer dia kena la bangun..nt rugi la tk leh rase suasana naik feri tue..masa nie feri baru je gerak...kami pakat kuar dr keta..nk tgk suasana di luar...hehhe...

hahahha..masa nie bdk kecik nie takut sebenonyer..psl feri tue dah bergerak kan..b'campur kena paksa bgn dr tido...
nie la antara feri2 yg jdk mangsa snap aku...feri2 nie dr darat nk ke pulau....mmg ada silih ganti la trip feri nie....
Kalau ikutkan plan asal, we all nk g pesta pulau pinang....pesta tue biasa nyer start dlm kul 6pm gt...tp bila mk tkt blk lewat mlm, jdk nyer kitaorg tk jd la g pesta....tp mujur la tk jd g...psl nyer masa kami smpi kat darat, punya jam giler la..ramai beno yg nk masuk pulau...esok nyer kuar paper kata depe yg nk masuk pulau, sangkut dkt 8jam..uhuhuh..slamat la tk jd g....alhamdulillah..kalu dok, tk leh nk bayang mcm mana...dgn bdk2 nie lg...aku tk sanggup rasenyer...

No comments:

Related Posts with Thumbnails