Followers

Tuesday, December 13, 2011

Cuti Masak

Petang tadi saya agak kelaparan di pejabat...tambah2 tk de pape untuk dimakan....sampaikan rasa sakit kepala...nk order burger, kedai burger lak tutup...biasanya saya order for delivery...dalam kepala, duk terpk nk ajak encik suami makan kat kedai je balik dari kerja...dah tk lalu nk masak2...

Semasa kereta suami saya sampai untuk pickup saya balik, saya mmg tk perasan pape dkt kereta...smpi la opismate menegur...fuhhhh...kaget sekejap bila nengok...dah la masa tue kepala tgh pusing...

Tk pe2...kita break kejap untuk makan...memandangkan ari nie kelaparan tahap dewa, saya order nasi goreng USA...suami lak nasi goreng thai...iyad ngam irfan berkongsi mee goreng...

Makan mcm org dah besar...lengkap sudu ngam garfu...

Nape la baba nie..suka bebeno ambk gambar iyad...nk mkn pon tk senang...
Lambat sgt la guna sudu...pakai tgn la pulak..cpt skit kan bu...lps tue bersepah hbs atas meja...tumpah smpi ke kerusi dan kat lantai...kdg2 pk byk kali nk mkn kat luar...segan ngam tuan kedai...kalau kat umah, kerja menyapu ntah brape kali kena buat...uhuhuuhu....

Saya la abg irfan....time mkn tue la nk pot pet mcm2...tp mkn tk hbs lak..gamaknya masih kenyang...biasanya hbs dia mkn..

Nie la dia wira hitam yg tk bape nk bernasib baik ari nie..dia mcm tau2 je tuan dia nk dapat bonus minggu dpn...aduh2...bikin panasaran sekejap...tp nk buat mcm mana...benda dah berlaku...mujur tk jdk pape dkt tuan drebar...

Katanya pomen..dah tk boleh nk ketuk...mmg kena tukar kedua2 pintu...uhhuuhu....nasib2...

Posing jap jdk model tk bergaji baba..hehhehe...

11 comments:

CT Delima said...

AS'salam Ina

Bulatnya mata anak bujang Ina tu dah besar ensem tu..hihihi. biasalah anak2 kecil ni Ina apa nak malu dah begitu cara anak2 ni amkan. kalau tak bersepah atas meja jadtuh pulak bawah meja. Tapi anak2 k.ct ni kalau kata nak makan kat luar rasanya macam nak oder nasi atau makanan tu 1/2 jer masing2 payah sikit nak kasi habis. Katanya mama masak lagi sedap..adoiii. sekali2 kasi lah Mama dia rehat dan gantung periuk kan Ina..hehehe

KOALAJEPONG said...

Kak ct delima : Wkum kak ct...slamat ptg...msk ape utk minum ptg? nt ina dtg ketuk pintu umah kak ct...muahaha...

Btl tue kak ct...biasanya kalau utk bdk2, mmg share aje...kalau tk, ssh nk abs...biasanya time nk byr, mesti ckp mtk maaf kat tokei kedai..psl dah bersepah..muahahha...segan jgk sposen dua..

Ina setuju sgt ngam kata2 anak kak ct...mmg btl mama dia pandai msk...mmg ina tabik spring...:)

mekcumil said...

suke tgk iyad mkn...dh mkn mee goreng la...Adam bonda dia takut2 lagi nak bagi makanan lain...

Cian kete kakna...

KOALAJEPONG said...

mekcumil : boleh je nk wi adam mkn mee grg...lanie pon iyad doh mkn mcm2...bendaper yg kita mkn, ye mkn etet...

emmm...nk wat guana...minggu nie mcm2 cite ada...

Mieza said...

salam ina..wahhh berselera je iyad makan..meh cik mieza nak skit..ina wat happen to d car? sapa langgar tu? ye la kalau kena kuat sikit kena si bob..sib bek la drebar ok...pakai kereta ni mcm tu lah..dia mcm tau tau je kita nk dpt duit lebih skit..haishhh!

KOALAJEPONG said...

Kak mieza : iyad tue mmg kuat mkn autie..bg je pape..dia telan je...heheh...tk cerewat mcm abg irfan...

Ada member langgar...nk wat mcm mana kak...kereta pon tau bila nk meragam...heheheh...redha aje la...

kakchik@ella said...

Alahai .. comelnya tgk bdk kecik tu mkn. SO kiut!!

KOALAJEPONG said...

Kak ella : meacih autie ella...iyad mmg mcm gt...mkn hbs semua comot..ngam bj2 kena tukar...

sekamar rindu said...

salam...

hehe..memang mcm tau2 saja..selalu jadi mcm ni..terbang la juga beberapa ratus ganti pintu tuu...

moklong said...

truknya rupa kete tuh....huh klu en hubby aku mmg sah2 xkn bkompromi ngn yg empunya angkara...x kisah la laki ke pompuan...

KOALAJEPONG said...

@sekamar rindu : sowi sy lmbt reply...a'ah...mmg terbang ratus jgk la utk pintu tue..nk buat mcm mana..saya redha je..sop2

@moklong : nk wat mcm mana long..abg bob tue muka je garang...tp dlm hati ada taman...kesian nyer psl...

Related Posts with Thumbnails